Pierwsze w tym rok posiedzenie Zarządu i Komisji Rewizyjnej Stowarzyszenia
Rozwoju Gminy i Wspierania Przedsiębiorczości w Żegocinie w dniu 21.02.2018 roku
poświęcone było głównie sprawom bieżącym. Po powitaniu członków zarządu i
komisji rewizyjnej oraz przyjęciu porządku obrad, pierwszą w tym roku uchwałą zarząd
przyjął w szeregi Stowarzyszenia kolejne 5 osób.
Prezes Zarządu Jan Marcinek, prowadzący obrady, poinformował o realizacji
Funduszu Pożyczek Wzajemnych w okresie od listopada 2017 do lutego 2018 - włącznie.
W tym okresie udzielono 23 pożyczki na łączną kwotę 287 tys. 500 zł. Jednocześnie
wypłacono udziały własne na łączną kwotę 86.970 zł. Aby udzielić takiej ilości
pożyczek trzeba było Fundusz zasilić środkami z lokat.
Prezes poinformował
także, że 14 grudnia 2017 r.
Stowarzyszenie zorganizowało dla zainteresowanych szkolenie z zakresu nowelizacji prawa
podatkowego i gospodarczego, które obowiązuje podatników od 2018 r. Prelegentem był
pan Wacław Rachwalski - doradca podatkowy. Stowarzyszenie będzie kontynuowało tego typu
szkolenia w br.
Po sprawozdaniu Prezesa Zarząd przyjął kolejną uchwałę, tym razem
w sprawie zmiany polityki rachunkowej Stowarzyszenia. W dyskusji członkowie zarządu zastanawiali się głównie
nad dwoma sprawami: którą propozycję (wydanie śpiewnika dawnych pieśni ludowych, czy
rewitalizacji tzw. drogi kościelnej) wybrać do opracowania wniosku o dotację z Lokalnej
Grupy Działania oraz jak przygotować się do realizacji tego projektu.
|