W okresie sprawozdawczym Zarząd Stowarzyszenia Rozwoju Gminy i
Wspierania Przedsiębiorczości w Żegocinie zbierał się 4 razy na protokołowanych
posiedzeniach. Zarząd realizował zadania statutowe Stowarzyszenia między innymi: Rozwój
Funduszu Pożyczek Wzajemnych - w roku 2023 r. Komisja opiniująca Fundusz Pożyczek
Wzajemnych zbierała się 12
razy. Przyznano i udzielono 61 pożyczek na
kwotę: 895 000,00; więcej o 73 500,00 niż w 2022 r. wypłacono udziały własne
na kwotę: 106 348,18; więcej o 19 977,85 niż w roku 2022. Założono lokatę bankową
na kwotę 16445,35; mniej o 23 154,65 od roku poprzedniego
W roku sprawozdawczym w Funduszu Pożyczek Wzajemnych zwiększone zostały
limity pożyczkowe o nowe linie w kwotach: 40 000,00 zł i 50 000,00 zł. Od lipca 2023 r.
zmienił się regulamin udzielania pożyczek z FPW.
W roku 2023 przeprowadzone zostały szkolenia dla przedsiębiorców z
zakresu obowiązujących przepisów podatkowych. Przedsiębiorcy mogli korzystać również
z indywidualnych konsultacji z ekspertem w tej dziedzinie. W roku sprawozdawczym złożony
został wniosek do Urzędu Marszałkowskiego o przyznanie środków finansowych z
Departamentu Funduszy Europejskich na realizację projektu pt. „Tradycje Ziemi
Żegocińskiej...". Umowę podpisaliśmy w tym roku. Obecnie realizacja projektu jest
prawie zakończona. Wydruk publikacji został ukończony. Odbiór książek w następnym
tygodniu.
W roku sprawozdawczym pracowało dwóch etatowych pracowników.
Korzystano z konsultacji prawnika sprawującego nadzór prawny nad działalnością
Stowarzyszenia. Wszyscy członkowie Zarządu, Komisji Rewizyjnej oraz Komisji Funduszu
Pożyczkowego pracują społecznie. |