XXIX WALNE ZEBRANIE CZŁONKÓW - SPRAWOZDANIE ZARZĄDU ZA 2023 ROK

   W okresie sprawozdawczym Zarząd Stowarzyszenia Rozwoju Gminy i Wspierania Przedsiębiorczości w Żegocinie zbierał się 4 razy na protokołowanych posiedzeniach. Zarząd realizował zadania statutowe Stowarzyszenia między innymi: Rozwój Funduszu Pożyczek Wzajemnych - w roku 2023 r. Komisja opiniująca Fundusz Pożyczek Wzajemnych zbierała się 12 razy. Przyznano i udzielono 61 pożyczek na kwotę: 895 000,00;  więcej o 73 500,00 niż w 2022 r. wypłacono udziały własne na kwotę: 106 348,18; więcej o 19 977,85 niż w roku 2022. Założono lokatę bankową na kwotę 16445,35; mniej o 23 154,65 od roku poprzedniego   
   W roku sprawozdawczym w Funduszu Pożyczek Wzajemnych zwiększone zostały limity pożyczkowe o nowe linie w kwotach: 40 000,00 zł i 50 000,00 zł. Od lipca 2023 r. zmienił się regulamin udzielania pożyczek z FPW.
    W roku 2023 przeprowadzone zostały szkolenia dla przedsiębiorców z zakresu obowiązujących przepisów podatkowych. Przedsiębiorcy mogli korzystać również z indywidualnych konsultacji z ekspertem w tej dziedzinie. W roku sprawozdawczym złożony został wniosek do Urzędu Marszałkowskiego o przyznanie środków finansowych z Departamentu Funduszy Europejskich na realizację projektu pt. „Tradycje Ziemi Żegocińskiej...". Umowę podpisaliśmy w tym roku. Obecnie realizacja projektu jest prawie zakończona. Wydruk publikacji został ukończony. Odbiór książek w następnym tygodniu.
    W roku sprawozdawczym pracowało dwóch etatowych pracowników. Korzystano z konsultacji prawnika sprawującego nadzór prawny nad działalnością Stowarzyszenia. Wszyscy członkowie Zarządu, Komisji Rewizyjnej oraz Komisji Funduszu Pożyczkowego pracują społecznie.

      Żegocina 28.06.2024 r.

wstecz