XIII WALNE ZEBRANIE CZŁONKÓW - 26.06.2008

SPRAWOZDANIE ZARZĄDU I KOMISJI REWIZYJNEJ SRGiWP W ŻEGOCINIE NA XIII WALNE ZEBRANIE CZŁONKÓW

Sprawozdanie z działalności Zarządu SRGiWP za 2007 r.
    
       W okresie sprawozdawczym Zarząd Stowarzyszenia Rozwoju Gminy i    Wspierania Przedsiębiorczości zbierał się cztery razy na protokołowanych posiedzeniach. Zarząd realizował zadania statutowe Stowarzyszenia, między innymi: rozwój Funduszu Pożyczek Wzajemnych, realizacja dwóch projektów HPI -    "Rozwój pszczelarstwa w gminie Żegocina" i "Sieć funduszy lokalnych szansą na rozwój dla gospodarstw z projektów HPI", działalność pomocowa dla potrzebujących.
       W roku 2007 r. Komisja opiniująca Fundusz Pożyczek Wzajemnych zbierała się 12 razy. Przyznano i udzielono 90 pożyczek, o 19.500,00 zł więcej niż w roku poprzednim i wypłacono o 4.223,51 zł mniej udziałów własnych w stosunku do roku poprzedniego. W roku sprawozdawczym był i nadal jest realizowany projekt Fundacji HPI dotyczący rozwoju pszczelarstwa w gminie Żegocina, który zakłada poprawę gospodarki pasiecznej na terenie gminy i gmin sąsiednich. Latem 2007 roku zostały przekazane pierwsze rodziny pszczele z własnego chowu jako dar. Idea przekazywania daru jest jednym z ważniejszych elementów realizowanego projektu. Projekt zakłada podniesienie kwalifikacji i umiejętności, które są potrzebne do prowadzenie nowoczesnej gospodarki pasiecznej, dlatego też w okresie wiosennym i jesiennym odbyły się szkolenia dla grupy pszczelarzy. Frekwencja na zebraniach i szkoleniach była prawie 100%. Pszczelarze uczestniczyli również w szkoleniach wyjazdowych. Stowarzyszenie prenumeruje literaturę branżową, którą rolnicy wypożyczają co też przyczynia się do podnoszenia wiedzy w tej dziedzinie. Grupa chętnie sobie nawzajem pomaga, dobrze układa się współpraca z Gminnym Kołem Pszczelarzy.
     25 września 2007 r. odbyła się w Żegocinie prezentacja pracy doktorskiej Pana Rafała Łaskiego - wiceprezesa Fundacji HPI w USA. Praca była pisana na podstawie ankiet, którą przeprowadziła nasza organizacja z rolnikami uczestniczącymi w projekcie "Rozwój bydła pc w gospodarstwach rodzinnych". Podczas tego spotkania uczestniczyli rolnicy realizujący ten projekt.
Kolejnym projektem Fundacji HPI jaki realizuje Stowarzyszenie jest "Sieć funduszy lokalnych szansą na rozwój dla gospodarstw z projektów HPI". Jest to czteroletni program, którego koordynatorem jest nasze Stowarzyszenie. Celem jest stworzenie sieci Funduszy pożyczkowych na przykładzie Żegociny.
     Uczestniczą w nim gminy, które już wcześnie realizowały projekty HPI: /obecnie powstało już osiem funduszy w Polsce - tyle zakłdał projekt HPI/. Organizacje uczestniczące w projekcie sporządzają szczegółowe raporty i przesyłają do Żegociny, nasze Stowarzyszenie sporządza jeden raport ze wszystkich projektów łącznie i wysyła do Fundacji w formie elektronicznej i pisemnej.
      25 i 26 października 2007r. w związku z realizacją programów HPI odbyły się dwa spotkania szkoleniowe z Przedstawicielami Fundacji HPI z Warszawy. Uczestnikami byli również liderzy stowarzyszeń z kilku województw Polski, którzy również uczestniczą w podobnych programach jak Żegocina. Do każdego projektu realizowanego przez Stowarzyszenie prowadzona jest analityka księgowa.
      W okresie sprawozdawczym Stowarzyszenie Rozwoju Gminy już po raz drugi zorganizowało pod przewodnictwem naszego członka Zarządu pana Tadeusza Olszewskiego loterię "Gorące Serca". Akcja ta odbyła się w sierpniu, a jego finał podczas gminnego święta "Urodziny Zegociny". W inicjatywę jako wolontariusze aktywnie włączyła się młodzież szkolna oraz przedsiębiorcy, którzy byli sponsorami fantów i nagród. Dochód z loterii wyniósł 2 947,00 zł. Pieniądze zostały przekazane osobom przewlekle chorym z terenu naszej gminy wskazanych przez pracowników opieki społecznej. Fanty,które pozostały po zakończeniu loterii w ilości 154 sztuki przekazano Samorządowi Uczniowskiemu Zespołu Szkół w Żegocinie z przeznaczeniem na loterię fantową organizowaną w szkole. Dokumentacja rozliczeniowa loterii oraz protokół z podziału środków pieniężnych i nazwiska obdarowanych osób znajdują się w biurze Stowarzyszenia.
      Kolejną imprezą pod patronatem stowarzyszenia był "II Gminny Turniej Piłki Nożnej o Puchar Stowarzyszenia". Dla zwycięzkiej drużyny ufundowano główną nagrodę - komplet strojów sportowych oraz piłkę i puchar, dla wszysktkich drużyn uczestniczących w rozgrywkach ufundowano piłki, a dla najlepszego strzelca, bramkarza i zawodnika puchary - kwota: 1.839,41, w tym: za wodę dla zawodników - 342,00, nagrody - 1.497,41. Inicjatywa ta odbyła pod przewodnictwem przez Pana Wojciecha Wrony -członka Zarządu Stowarzyszenia i pana Bogdana Bielaka - członka Komisji Rewizyjnej.
      Do naszej organizacji często wpływają prośby o wsparcie różnych inicjatyw społecznych oraz prośby osób prywatnych. W miarę możliwości Zarząd
przychyla się do tych próśb i stara się pomóc. W roku sprawozdawczym dófinansowaliśmy następuj ące inicjatywy:
- Wyjaz młodzieży Zespołu Szkół w Żegocine na Węgry - kwota: 500,00 zł
- Dofinansowanie "Międzyszkolnego konkursu języka niemieckiego" organizowanego przez Zespół Szkół w Żegocinie - kwota: 200,00 zł,
- Dofinansowanie świetlicy przy Publicznej Szkole Podstawowej w Żegocinie - kwota: 200,00 zł,
- Nagrody książkowe dla uczestników Konkursu Palm Wielkanocnych - książki zakupiono za kwotę: 299,91 zł,
- Książki i słodycze przekazane młodzieży z Węgier przebywającej w Żegocinie w ramach wymiany młodzieży polsko - węgierskiej podczas spotkania z przedstawicielami Stowarzyszenia - zakupiono książki i słodycze za kwotę: 263,94 zł,
- Dofinansowanie obchodów Święta Patrona Publicznej Szkoły Podstawowej w Bytomsku - Św. Mikołaja - zakup choinki jako elementu dekoracyjnego oraz słodycze dla dzieci za kwotę: 212,40 zł (w tym: choinka 150,00,  słodycze: 62,40),
- Zakup paczek mikołajowych dla siedmiorga dzieci z naszej gminy /w tym pięcioro dzieci z Żegociny i dwoje z Rozdziela/ za kwotę: 109,34 zł,
- Darowizna w kwocie 500,00 dla rodziny z Rozdziela na leczenie ciężko chorej żony /nazwisko znane Zarządowi, dokumenty potwierdzające odbiór darowizny w biurze stowarzyszenia/,
- Przekazano 10 szt. książek Zespołowi Szkół w Żegocinie na loterię, z której dochód przeznaczono na leczenie niepełnosprawnych absolwentów oraz fundusz stypendialny.
     W realizacji powyższych celów statutowych Stowarzyszenie opiera się na społecznej pracy Zarządu w składzie 5 osób, Komisji Rewizyjnej w składzie - 3 osoby oraz Komisji udzielania pożyczek z Funduszu Pożyczek Wzajemnych w składzie - 5 osób.
     W roku sprawozdawczym pracowało dwóch pracowników. Korzystano również z konsultacji prawnika sprawującego nadzór prawny nad całością działalności
Stowarzyszenia oraz korzystano z fachowej pracy w poszczególnych projektach były to umowy zlecenie /szczegóły w sprawozdaniu finansowym/. Stowarzyszenie Rozwoju Gminy i Wspierania Przedsiębiorczości prowadzi współpracę z Urzędem Gminy, Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego, Kołem Ekologicznym oraz Biblioteką Publiczną, w Żegocinie, Stowarzyszeniem Przyjaciół Ziemi Żegocińskiej im. Czesława Blajdy, a także z placówkami oświatowymi oraz przedsiębiorcami naszej gminy i kołem pszczelarskim. Jest to jeden z celów statutowych który mówi o współpracy i wymianie doświadczeń z innymi podmiotami społecznymi, gospodarczymi administracyjnymi o zbieżnych celach i zadaniach.
     Za współpracę, chęć integracji i dbanie o podejmowanie społecznych działań Zarząd Stowarzyszenia składa wszystkim serdeczne i gorące podziękowania.

Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej:

     Komisja Rewizyjna w składzie: Bogdan Bielak, Józef Kępa, Jacek Krajewski w okresie sprawozdawczym odbyła 4 posiedzenia z Zarządem Stowarzyszenia, uczestnicząc w dyskusjach dotyczących działalności Stowarzyszenia oraz jeden raz obradowała sprawdzając i podsumowując działalność SRGiWP za rok sprawozdawczy 2007.
    Kontroli poddano następujące dziedziny działalności Stowarzyszenia:
1. FUNDUSZ POŻYCZEK WZAJEMNYCH - w roku sprawozdawczym udzielono 90 pożyczek na kwotę: 637 500,00. Wypłacono udziałów własnych na kwotę: 80 6 89,98 zł.  Fundusz Pożyczek Wzajemnych zawiera 12 raportów miesięcznych z poszczególnymi wpłatami i wypłatami.
Wpłaty do FPW:
.    Jednorazowe składki członkowskie na Fundusz Pożyczek Wzajemnych w kwocie 50,00 zł,
.    udziały własne członków FPW zadeklarowane indywidualnie przez poszczególnych członków I w deklaracjach członkowskich I odpowiednie do danej linii pożyczkowej zgodnie z regulaminem Funduszu Pożyczek Wzajemnych,
.    raty spłat pożyczek to jest / raty kapitałowe + odsetki zgodnie z umową pożyczki Wypłaty z FPW,
.    pożyczki wg umów,
.    udziały własne wg kart udziałów,
.    Wpłaty do banku  i na konto podstawowe wg not.
      Do prowadzenia FPW w roku sprawozdawczym wykorzystano 106 bloków KP, ponumerowanych i opieczętowanych, zarejestrowanych w księdze druków ścisłego zarejestrowania. Bloki KP zdeponowano w archiwum Stowarzyszenia.
     Na 31 grudnia 2007r. z udzielonych pożyczek z Funduszu Pożyczek Wzajemnych pozostaje do spłaty kwota: 468.637,41 zł. Udziały własne członków Stowarzyszenia wynoszą: 136.165,57 zł.
2. DOKUMENTY PRZYCHODÓW I ROZCHODÓW pozostałej działalności SRGiWP- za rok 2007 przychody:
.    składki członkowskie: 1.180,00
.    odsetki od udzielonych pożyczek z Funduszu pożyczek Wzajemnych: 48.267,92
.    odsetki od lokat bankowych: 735,96
.    przychody ze sprzedaży książek: 595,00
.    Inne przychody z tytuh~ not obciążeniowych: 13 948,36
Razem przychody: 64 727,24
3. Koszty działalności:
.    Wynagrodzenia pracowników w tym pracownik obsługi biura, księgowa: 33.73 5,82 zł,
.    Usługi obce w tym umowy zlecenia, opłaty za telefon, prowizje bankowe, czynsz najmu: 15.392,26 zł
.    Składki ubezpieczeń społecznych od wynagrodzeń i umów zleceń: 7 874,85
.    Zużycie materiałów biurowych, druków, zakup wyposażenia, opłata za ogrzewanie pomieszczenia biurowego: 5.735,28 zł,
.    Pozostałe koszty - zakup nagród na konkursy, dofinansowanie imprez okolicznościowych, wsparcie finansowe: 1.699,91 zł
.     Koszty karnych odsetek: 4,37 zł,
Razem koszty: 64. 442,49 zł.

Koszty nie stanowiące uzyskania przychodu: m.inn. koszty nie stanowiące uzyskania przychodu wsparcie finansowe, ufundowane nagrody, dofinansowanie imprez): 28.18,54 zł. Razem koszty uzyskania przychodu: 61.623,95 zł.

    Komisja Rewizyjna ocenia pracę Zarządu Stowarzyszenia pozytywnie i stosownie do Statutu SRGiWP zarejestrowanego w Sądzie Okręgowym w Tarnowie Sygn.akt NS Rej. ST 2 1/96 dnia 22 10.1 996 r. i paragraf 33 Statutu Stowarzyszenia składa wniosek do Walnego Zgromadzenia o udzielenie absolutorium z działalności za okres sprawozdawczy 2007 r.
   Komisja Rewizyjna dziękując Zarządowi za wkład pracy na rzecz organizacji wnosi, aby WZC zatwierdziło sprawozdanie finansowe.

wstecz