W okresie sprawozdawczym Zarząd Stowarzyszenia Rozwoju Gminy i Wspierania
Przedsiębiorczości zbierał się pięć razy na protokołowanych posiedzeniach. Zarząd
realizował zadania statutowe Stowarzyszenia, między innymi:
rozwój Funduszu Pożyczek Wzajemnych, działalność pomocowa z zakresu wspierania
inicjatyw społecznych
i kulturalnych, Szkolenia dla przedsiębiorców.
W roku 2016r. Komisja opiniująca Fundusz Pożyczek Wzajemnych zbierała się
12 razy. Przyznano i udzielono 87 pożyczek na kwotę: 773.000,00 zł, wypłacono udziały
własne na kwotę: 117.318,26 zł; założono lokaty bankowe na kwotę: 71.160,66 zł.
W 2016 r. działalność pomocowa przedstawia się następująco: w lutym
zakupiono główną nagrodę w postaci tabletu na loterię fantową zorganizowaną przez
Komitet Organizacyjny "Charytatywnych Ostatków Karnawałowych" w Żegocinie. Kwota
przeznaczona na ten cel - 500,00 zł oraz przekazano 5 książek wydanych przez
stowarzyszenie. W marcu zakupiono nagrody książkowe na konkurs Palm Wielkanocnych za
kwotę: 105.98 przekazano 4 własne książki stowarzyszenia. W kwietniu przekazano
książki /5 szt./ na zakończenie projektu "1050 lecie przyjęcia chrztu przez
Polskę" zrealizowanego przez Publiczną Szkołę Podstawową oraz /3 szt. /na
nagrody dla uczestników Małopolskiego Konkursu Kulinarnego dla Osób Niepełnosprawnych,
zorganizowanego przez Środowiskowy Dom Samopomocy. W maju wsparliśmy Gminny Festiwal
Tańca dla Przedszkolaków kwotą 200,00 zł. W lipcu przekazano książki /6 szt./ na
nagrody dla uczestników konkursów podczas IV Złazu Turystycznego - Kamionna 2016. W
październiku przekazano 600.00 zł na obchody 10. leciawymiany polsko - węgierskiej
zorganizowanej przez Zespół Szkół w Żegocinie dla uczniów z Żegociny i Budapesztu.
W październiku 2016 stowarzyszenie zrealizowało ostatni etap dotyczący zakupu
umundurowania dla młodzieżowych drużyn pożarniczych w gminie i zakupiło stroje
sportowe dla MDP w Żegocinie za kwotę 1000,00 zł.
W grudniu 2016 roku zorganizowano szkolenie z zakresu zmian w prawie
podatkowym dla przedsiębiorców i osób zainteresowanych tymi zagadnieniami - szkolenie
przeprowadził doradca podatkowy p. Wacław Rachwalski - nieodpłatnie.
W roku sprawozdawczym pracowało dwóch etatowych pracowników. Korzystano z
konsultacji prawnika sprawującego nadzór prawny nad działalnością Stowarzyszenia.
Współpracowaliśmy z placówkami oświatowymi na terenie Gminy, z Kołami Gospodyń
Wiejskich w poszczególnych wsiach /nieformalnymi/, Urzędem Gminy, Stowarzyszeniem
Przyjaciół Ziemi Żegocińskiej im. Czesława Blajdy. Zarząd Stowarzyszenia składa
wszystkim tym instytucjom serdeczne podziękowania za współpracę.
Serdeczne podziękowanie składam Zarządowi, pracującemu w skłądzie:
Krzysztofowi Guzikowi - skarbnik, Wojciechowi Wronie - wiceprezes, Tadeuszowi
Olszewskiemu - sekretarz, Zdzisławowi Cempurze - Członek Zarządu oraz członkowi
Komisji FPW - Wójtowi Jerzemu Błoniarzowi, Bogdanowi Bielakowi - Przewodniczącemu
Komisji Rewizyjnej, Józefowi Kępie, Radosławowi Waligórze - członkom Komisji
Rewizyjnej. Członkowie Zarządu, Komisji Rewizyjnej oraz Komisji Funduszu Pożyczek
Wzajemnych pracują społecznie, zasługują więc na szczególne słowa uznania.
Dziękuję za uwagę. |