W roku sprawozdawczym Zarząd Stowarzyszenia Rozwoju 
    Gminy i Wspierania Przedsiębiorczości zbierał się 4 razy na protokołowanych 
    posiedzeniach. Zarząd realizował zadania statutowe Stowarzyszenia, między innymi: Rozwój 
    Funduszu Pożyczek Wzajemnych. działalność szkoleniowa dla przedsiębiorców, działalność 
    pomocowa z zakresu wspierania inicjatyw społecznych i kulturalnych. 
        W roku 2018 r. Komisja opiniująca Fundusz Pożyczek Wzajemnych 
    zbierała się 12 razy. Przyznano i udzielono 72 pożyczki na kwotę: 717 500,00 zł, 
    wypłacono udziały własne na kwotę: 128 150,28 zł, założono lokaty bankowe na 
    kwotę: 98 290,65  zł.  
       W okresie zimowym 2018 r. przeprowadzono cykl szkoleń dla przedsiębiorców. 
    Pan Wacław Rachwalski przeprowadzał również w stowarzyszeniu indywidualne konsultacje 
    dla przedsiębiorców. 
       W 2018r. działalność pomocowa przedstawia się następująco: 
    W kwietniu zakupiono nagrody książkowe na konkurs Palm Wielkanocnych za kwotę: 166,15 
    przekazano 8 własnych książek stowarzyszenia. 
    W maju przekazano kwotę 100 zł. na gminny konkurs „Roztańczone Przedszkolaki” 
    W czerwcu przekazaliśmy 12 książek na nagrody dla uczniów Zespołu Szkół w 
    Rozdzielu/ 
       Obecnie gromadzone są środki na remont biura stowarzyszenia dlatego też 
    działalność pomocowa została ograniczona. 
        W roku sprawozdawczym złożony został wniosek o środki finansowe na 
    projekt „Ochrona i odtworzenie dorobku kulturowego Ziemi Żegocińskiej”. Otrzymał 
    wymaganą punktację ale ponieważ wchodzi jako jeden z pięciu dużego projektu Doliny 
    Raby czekamy aż ponownie zostanie rozpatrzony po stosownych poprawkach.  
       W 2018 r. zostały wprowadzone obowiązujące zmiany w polityce 
    rachunkowości stowarzyszenia. Wprowadzone też zostały procedury RODO. 
        W roku 2018 pracowało dwóch etatowych pracowników. Korzystano z 
    konsultacji prawnika sprawującego nadzór prawny nad działalnością Stowarzyszenia.  
        Serdeczne podziękowanie składam Zarządowi: Wojciechowi Wrona - 
    Wiceprezes, Tadeuszowi Olszewskiemu - sekretarz, Krzysztofowi Guzikowi – skarbnik, 
    Zdzisławowi Cempura – Członek Zarządu oraz Członkowi Komisji FPW 
    Wójtowi Jerzemu Błoniarzowi – Członek Komisji FPW, Bogdanowi Bielakowi – 
    Przewodniczącemu Komisji Rewizyjnej, Józefowi Kępie i Radosławowi Waligórze - Członkom 
    Kom. Rew. Członkowie Zarządu, Komisji Rewizyjnej oraz Komisji Funduszu Pożyczek 
    Wzajemnych pracują społecznie, zasługują więc na szczególne słowa uznania. 
       Szczególne podziękowanie składam skarbnikowi Stowarzyszenia Panu 
    Krzysztofowi Guzikowi, który poświęca dużo czasu na pracę społeczną stowarzyszenia 
    związaną z finansami.  |